Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) na 2026r. oraz na usługi schronienia osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

Utworzono dnia 12.12.2025

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) na 2026r. oraz na usługi schronienia  osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

Kierownik Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych na rok 2026 w formie:

1/ schroniska dla osób bezdomnych,:
- świadczenie usług tymczasowego schronienia w noclegowni,
- świadczenia usług w formie tymczasowego miejsca zamieszkania w schronisku dla osób bezdomnych,

- świadczenie usług w formie ogrzewalni

2/ schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:

 Gminny Ośrodek Pomocy społecznej w Lubaszu
 ul. B. Chrobrego 37, 64-720 Lubasz
NIP 763 186 32 63

 e-mail: gops@lubasz.pl, tel. 67 255 64 63

 

II. Tryb udzielania zamówienia.

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr 1) bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024r. poz. 1320 ze zm.) w trybie zgodnym z Zarządzeniem nr 9.2024 z dn. 29.02.2024 r. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130.000 zł netto

III. Opis przedmiotu Zamówienia :

1 .Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) na 2025r. ,oraz
na usługi schronienia  osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

 o którym mowa w art. 6 pkt 8, art.7 pkt 3, art. 17 ust 1 pkt 3, art. 36 pkt 2 art. 48, art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
 (Dz.U. z 2025 r. poz.1214 ze zm.) którzy ponadto są:

  1. osobami bezdomnymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Lubasz
    (w oparciu o art. 101 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej tj.
     (Dz.U. z 2025 r. poz.1214 ze zm.)
  2. potrzebującym pomocy schronienia z usługami opiekuńczymi (z wyjątkiem małoletnich), których miejscem zamieszkania jest Gmina Lubasz.

2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt 1 lub pkt 2 odbywa się na podstawie skierowania oraz decyzji przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaszu lub osobę upoważnioną.
Skierowania zawierać będą:

  • imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
  • rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone skierowaniem w formie pisemnej w ciągu 7 dni.


1.1 Świadczenie usług w formie tymczasowego schronienia w schronisku dla bezdomnych (kobiet i mężczyzn), w tym:

  1. Umożliwienie spożycia posiłku oraz dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju
  2. Umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży.
  3. Umożliwienie prania i suszenia odzieży
  4. Zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany
  5. Zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu
  6. Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności.
  7. Zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku.


 

 


1.2 Świadczenie usług w formie schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi obejmuje zapewnienie osobom bezdomnym całodobowego tymczasowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi  w tym:

  1. Umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby – karmienie.
  2. Dostęp do pomieszczenia umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku
    i gorącego napoju
  3. Umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby pomoc
    w myciu, kąpaniu i ubieraniu Opieka higieniczna.
  4. Zapewnienie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną
  5. Umożliwienie prania i suszenia odzieży
  6. Zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości
    jej wymiany
  7. Niezbędna pomoc w załatwianiu spraw osobistych
  8. Zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących
    na podstawie odrębnych przepisów
  9. Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej.

 

  1. Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
  2. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 14 dnia następnego miesiąca.
  3. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do GOPS Lubsz.
  4. Podstawą rozliczenia będzie:
     - złożenie przez Wykonawcę faktury/rachunku z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu z ilością dni udzielonego schronienia wraz
    z wykonywanymi na rzecz podopiecznego usługami opiekuńczymi,
    - listy obecności z podpisami osób objętych schronieniem,
    - wywiad środowiskowy.
  5. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
  6. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu
  1. Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.

 

  1. Opis wymagań stawianych Wykonawcy.
     

l . Wymagania niezbędne:

  1. w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia z usługami opiekuńczymi prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
  2. wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne, przeciwpożarowe i inne wynikające z obowiązujących przepisów prawa. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.

 

 

VI. Warunki i zakres realizacji:

1.   Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.

2.   Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” (Załącznik nr1).

3.   Wykonawca określi stawkę (brutto) w polskich złotych za dobę pobytu- za wykonanie przedmiotowego zadania

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług, ich zgodności z normami powszechnie obowiązującymi oraz wykonywania tych usług stosownie do zawartego porozumienia.
5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy(załącznik nr 3)

    

VII. Kryterium oceny ofert.

1.   Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta, 50 pkt

Oferta z najniższą cena otrzymuje 50 pkt

Punkty dla pozostałych ofert beda obliczane wg wzoru:

Lp =/Cn/CB X 50 pkt

Gdzie Lp – liczba punktow wyliczana dla danej oferty

Cn – najniższa cena brutto wsród zlozonych ofert

Cb – cena brutto podanej ofert

2.   Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego),

- od 0 do 45 km  -  50 pkt

- od 45 do 85 km-   30 pkt

- powyzej 85 km    20 pkt

3. Kontynuacja usługi schronienia dla osoby, która przebywa w dotychczasowym schronisku przyznaje się dodtkowo 30 pkt do złożonej oferty

4. W razie przyznania tej samej ilości pkt. brane będzie pod uwagę czy w danym schronisku przebywa Osoba skierowana przez nasz Ośrodek.

5.   Podmiot, który złoży najkorzystniejsza ofertę zostanie podpisana umowa.

6. Jeśli wykonawca złoży rażąco niską cenę,  powołana komisja może ją wykluczyć z dalszego postępowania.

VIII. Sposób przygotowania oferty:

1.   Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty.

IX. Wymagane dokumenty:

1.   W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,

2.   Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej,

3.   Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

  • upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
  • zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Lubaszu
  • upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.

4. Odpis statutu.

5. W sytuacji, gdy dokumenty składane są w kopii jest ona potwierdzana za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną.

 

X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty

1.   Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaszu
ul. B. Chrobrego 37 64-720 Lubasz.

2.   Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, adres email: wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie

   do dnia 18.12.2026r. do godziny 14:30.

3.   Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.

4.   Zamawiający poprawia w ofercie:

-  oczywiste omyłki pisarskie,

-  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek

5. Najkorzystniejsza oferta  zostanie opublikowana w BIP.

 

 

XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:

Wioletta Surma –  Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu.

Krzysztof Gruchała – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Iwona Magdziarz- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

 

XII. Postępowanie może być unieważnione do czasu zawarcia umowy.

XII. Załączniki do zapytania ofertowego:
1.Formularz ofertowy
2.Oświadczenie o spełnieniu warunków.
3. wzór umowy

 

ZAŁĄCZNIKI:

  • Załącznik
    Utworzono dnia 12.12.2025, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych

    3. wzór umowy

  • Załącznik
    Utworzono dnia 12.12.2025, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych

    2.Oświadczenie o spełnieniu warunków.

  • Załącznik
    Utworzono dnia 12.12.2025, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych

    1.Formularz ofertowy

GODZINY URZĘDOWANIA

Poniedziałek  8.00- 17.00

Wtorek, środa, czwartek  7.30- 15.30

Piątek  7.30 – 14.30

Zegar

Imieniny

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Grudzień 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 110

W poprzednim tygodniu: 77

W tym miesiącu: 187

W poprzednim miesiącu: 417

Wszystkich: 17188