Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) na 2026r. oraz na usługi schronienia osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
ZAPYTANIE OFERTOWE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych na rok 2026 w formie:
1/ schroniska dla osób bezdomnych,:
- świadczenie usług tymczasowego schronienia w noclegowni,
- świadczenia usług w formie tymczasowego miejsca zamieszkania w schronisku dla osób bezdomnych,
- świadczenie usług w formie ogrzewalni
2/ schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy społecznej w Lubaszu
ul. B. Chrobrego 37, 64-720 Lubasz
NIP 763 186 32 63
e-mail: gops@lubasz.pl, tel. 67 255 64 63
II. Tryb udzielania zamówienia.
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr 1) bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024r. poz. 1320 ze zm.) w trybie zgodnym z Zarządzeniem nr 9.2024 z dn. 29.02.2024 r. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130.000 zł netto
III. Opis przedmiotu Zamówienia :
1 .Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) na 2025r. ,oraz
na usługi schronienia osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
o którym mowa w art. 6 pkt 8, art.7 pkt 3, art. 17 ust 1 pkt 3, art. 36 pkt 2 art. 48, art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
(Dz.U. z 2025 r. poz.1214 ze zm.) którzy ponadto są:
- osobami bezdomnymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Lubasz
(w oparciu o art. 101 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej tj.
(Dz.U. z 2025 r. poz.1214 ze zm.) - potrzebującym pomocy schronienia z usługami opiekuńczymi (z wyjątkiem małoletnich), których miejscem zamieszkania jest Gmina Lubasz.
2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt 1 lub pkt 2 odbywa się na podstawie skierowania oraz decyzji przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaszu lub osobę upoważnioną.
Skierowania zawierać będą:
- imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
- rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone skierowaniem w formie pisemnej w ciągu 7 dni.
1.1 Świadczenie usług w formie tymczasowego schronienia w schronisku dla bezdomnych (kobiet i mężczyzn), w tym:
- Umożliwienie spożycia posiłku oraz dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju
- Umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży.
- Umożliwienie prania i suszenia odzieży
- Zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany
- Zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu
- Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności.
- Zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku.
1.2 Świadczenie usług w formie schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi obejmuje zapewnienie osobom bezdomnym całodobowego tymczasowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi w tym:
- Umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby – karmienie.
- Dostęp do pomieszczenia umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku
i gorącego napoju - Umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby pomoc
w myciu, kąpaniu i ubieraniu Opieka higieniczna. - Zapewnienie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną
- Umożliwienie prania i suszenia odzieży
- Zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości
jej wymiany - Niezbędna pomoc w załatwianiu spraw osobistych
- Zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących
na podstawie odrębnych przepisów - Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej.
- Liczba osób wymagających schronienia - ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
- Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 14 dnia następnego miesiąca.
- Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do GOPS Lubsz.
- Podstawą rozliczenia będzie:
- złożenie przez Wykonawcę faktury/rachunku z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu z ilością dni udzielonego schronienia wraz
z wykonywanymi na rzecz podopiecznego usługami opiekuńczymi,
- listy obecności z podpisami osób objętych schronieniem,
- wywiad środowiskowy. - Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu
- Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.
- Opis wymagań stawianych Wykonawcy.
l . Wymagania niezbędne:
- w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia z usługami opiekuńczymi prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
- wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne, przeciwpożarowe i inne wynikające z obowiązujących przepisów prawa. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
VI. Warunki i zakres realizacji:
1. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
2. Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” (Załącznik nr1).
3. Wykonawca określi stawkę (brutto) w polskich złotych za dobę pobytu- za wykonanie przedmiotowego zadania
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług, ich zgodności z normami powszechnie obowiązującymi oraz wykonywania tych usług stosownie do zawartego porozumienia.
5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy(załącznik nr 3)
VII. Kryterium oceny ofert.
1. Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta, 50 pkt
Oferta z najniższą cena otrzymuje 50 pkt
Punkty dla pozostałych ofert beda obliczane wg wzoru:
Lp =/Cn/CB X 50 pkt
Gdzie Lp – liczba punktow wyliczana dla danej oferty
Cn – najniższa cena brutto wsród zlozonych ofert
Cb – cena brutto podanej ofert
2. Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego),
- od 0 do 45 km - 50 pkt
- od 45 do 85 km- 30 pkt
- powyzej 85 km 20 pkt
3. Kontynuacja usługi schronienia dla osoby, która przebywa w dotychczasowym schronisku przyznaje się dodtkowo 30 pkt do złożonej oferty
4. W razie przyznania tej samej ilości pkt. brane będzie pod uwagę czy w danym schronisku przebywa Osoba skierowana przez nasz Ośrodek.
5. Podmiot, który złoży najkorzystniejsza ofertę zostanie podpisana umowa.
6. Jeśli wykonawca złoży rażąco niską cenę, powołana komisja może ją wykluczyć z dalszego postępowania.
VIII. Sposób przygotowania oferty:
1. Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty.
IX. Wymagane dokumenty:
1. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,
2. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej,
3. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
- upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
- zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Lubaszu
- upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
4. Odpis statutu.
5. W sytuacji, gdy dokumenty składane są w kopii jest ona potwierdzana za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną.
X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty
1. Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaszu
ul. B. Chrobrego 37 64-720 Lubasz.
2. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, adres email: wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie
do dnia 18.12.2026r. do godziny 14:30.
3. Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.
4. Zamawiający poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
5. Najkorzystniejsza oferta zostanie opublikowana w BIP.
XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Wioletta Surma – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaszu.
Krzysztof Gruchała – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Iwona Magdziarz- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
XII. Postępowanie może być unieważnione do czasu zawarcia umowy.
XII. Załączniki do zapytania ofertowego:
1.Formularz ofertowy
2.Oświadczenie o spełnieniu warunków.
3. wzór umowy


